.چگونه YouTube الگوریتم صفحه اصلی خود را تعیین می کند
هر بار که شخصی برنامه YouTube خود را باز میکند یا در youtube.com تایپ میکند، الگوریتم YouTube مجموعهای از ویدیوها را ارائه میکند که فکر میکند ممکن است آن شخص دوست داشته باشد تماشا کند.آموزش دیجیتال مارکتینگ
این انتخاب اغلب گسترده است، زیرا الگوریتم هنوز به چیزی که بیننده میخواهد پی نبرده است: کاورهای آکوستیک آهنگهای پاپ؟ سخنرانی های الهام بخش ضد اهمال کاری؟ برای اینکه با ولاگر پوسوم مورد علاقه خود آشنا شوند؟
ویدیوها بر اساس دو نوع سیگنال رتبه بندی برای صفحه اصلی انتخاب می شوند:
عملکرد: YouTube عملکرد را با معیارهایی مانند نرخ کلیک، میانگین مدت بازدید، میانگین درصد بازدید، پسندیدن، نپسندیدن، و نظرسنجی بینندگان اندازهگیری میکند. اساساً، پس از آپلود یک ویدیو، الگوریتم آن را به چند کاربر در صفحه اصلی نشان میدهد، و اگر برای بینندگان جذاب باشد، آنها را درگیر کند و راضی کند (یعنی روی آن کلیک کنند، آن را تا آخر تماشا کنند، آن را دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند. آن و غیره) سپس به بینندگان بیشتر و بیشتری در صفحات اصلی آنها ارائه می شود.
شخصی سازی: با این حال، یوتیوب یک برگه پرطرفدار نیست. شخصیسازی به این معناست که YouTube ویدیوهایی را به افرادی ارائه میکند که فکر میکند بر اساس رفتار گذشتهشان به علایق آنها مرتبط است، یا همان سابقه تماشا. اگر کاربر موضوعات خاصی را دوست داشته باشد یا تعداد زیادی از یک کانال خاص را تماشا کند، موارد بیشتری از آن ارائه می شود. این عامل همچنین نسبت به تغییرات رفتار در طول زمان حساس است زیرا علایق و تمایلات فرد افزایش یافته و محو می شود.
چگونه YouTube الگوریتم ویدیوی پیشنهادی خود را تعیین می کند
وقتی ویدیوهایی را برای تماشای بعدی به مردم پیشنهاد میکند، YouTube ملاحظات کمی متفاوت را به کار میگیرد. پس از اینکه یک فرد در طول یک بازدید چند ویدیو را تماشا کرد، الگوریتم ایده بیشتری در مورد آنچه امروز یک فرد به آن علاقه دارد دارد، بنابراین برخی از گزینه ها را در سمت راست صفحه ارائه می دهد:
در اینجا، علاوه بر عملکرد و شخصی سازی، الگوریتم به احتمال زیاد توصیه می کند:
- ویدیوهایی که اغلب با هم تماشا می شوند
- ویدیوهای مرتبط با موضوع
- ویدئوهایی که کاربر در گذشته تماشا کرده است
نکته حرفهای: برای سازندگان، استفاده از YouTube Analytics برای بررسی ویدیوهای دیگری که مخاطبان شما تماشا کردهاند، میتواند به شما کمک کند تا در مورد موضوعات و علایق گستردهتر یا مرتبطتری که به آنها اهمیت میدهند، توجه نکنید.
نکته حرفه ای شماره 2: ساخت دنباله ای برای موفق ترین ویدیوی شما یک تکنیک امتحان شده و واقعی است.نحوه استفاده از یوتیوب
رایان هیگا با ویدیویی در مورد تکنیک آواز در فضای مجازی منتشر شد – او دنباله آن را تا سه سال بعد رها نکرد، اما واقعاً زمانبندی به شما بستگی دارد.
.چگونه YouTube الگوریتم صفحه اصلی خود را تعیین می کند
هر بار که شخصی برنامه YouTube خود را باز میکند یا در youtube.com تایپ میکند، الگوریتم YouTube مجموعهای از ویدیوها را ارائه میکند که فکر میکند ممکن است آن شخص دوست داشته باشد تماشا کند.آموزش دیجیتال مارکتینگ
این انتخاب اغلب گسترده است، زیرا الگوریتم هنوز به چیزی که بیننده میخواهد پی نبرده است: کاورهای آکوستیک آهنگهای پاپ؟ سخنرانی های الهام بخش ضد اهمال کاری؟ برای اینکه با ولاگر پوسوم مورد علاقه خود آشنا شوند؟
ویدیوها بر اساس دو نوع سیگنال رتبه بندی برای صفحه اصلی انتخاب می شوند:
عملکرد: YouTube عملکرد را با معیارهایی مانند نرخ کلیک، میانگین مدت بازدید، میانگین درصد بازدید، پسندیدن، نپسندیدن، و نظرسنجی بینندگان اندازهگیری میکند. اساساً، پس از آپلود یک ویدیو، الگوریتم آن را به چند کاربر در صفحه اصلی نشان میدهد، و اگر برای بینندگان جذاب باشد، آنها را درگیر کند و راضی کند (یعنی روی آن کلیک کنند، آن را تا آخر تماشا کنند، آن را دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند. آن و غیره) سپس به بینندگان بیشتر و بیشتری در صفحات اصلی آنها ارائه می شود.
شخصی سازی: با این حال، یوتیوب یک برگه پرطرفدار نیست. شخصیسازی به این معناست که YouTube ویدیوهایی را به افرادی ارائه میکند که فکر میکند بر اساس رفتار گذشتهشان به علایق آنها مرتبط است، یا همان سابقه تماشا. اگر کاربر موضوعات خاصی را دوست داشته باشد یا تعداد زیادی از یک کانال خاص را تماشا کند، موارد بیشتری از آن ارائه می شود. این عامل همچنین نسبت به تغییرات رفتار در طول زمان حساس است زیرا علایق و تمایلات فرد افزایش یافته و محو می شود.
چگونه YouTube الگوریتم ویدیوی پیشنهادی خود را تعیین می کند
وقتی ویدیوهایی را برای تماشای بعدی به مردم پیشنهاد میکند، YouTube ملاحظات کمی متفاوت را به کار میگیرد. پس از اینکه یک فرد در طول یک بازدید چند ویدیو را تماشا کرد، الگوریتم ایده بیشتری در مورد آنچه امروز یک فرد به آن علاقه دارد دارد، بنابراین برخی از گزینه ها را در سمت راست صفحه ارائه می دهد:
در اینجا، علاوه بر عملکرد و شخصی سازی، الگوریتم به احتمال زیاد توصیه می کند:
- ویدیوهایی که اغلب با هم تماشا می شوند
- ویدیوهای مرتبط با موضوع
- ویدئوهایی که کاربر در گذشته تماشا کرده است
نکته حرفهای: برای سازندگان، استفاده از YouTube Analytics برای بررسی ویدیوهای دیگری که مخاطبان شما تماشا کردهاند، میتواند به شما کمک کند تا در مورد موضوعات و علایق گستردهتر یا مرتبطتری که به آنها اهمیت میدهند، توجه نکنید.
نکته حرفه ای شماره 2: ساخت دنباله ای برای موفق ترین ویدیوی شما یک تکنیک امتحان شده و واقعی است.نحوه استفاده از یوتیوب
رایان هیگا با ویدیویی در مورد تکنیک آواز در فضای مجازی منتشر شد – او دنباله آن را تا سه سال بعد رها نکرد، اما واقعاً زمانبندی به شما بستگی دارد.